PRESS RELEASE "Vild kundetilgang hos Brandheroes"

PRESS RELEASE

Brandheroes har startet det nye årti med en eksplosiv tilgang af kunder. Velkendte brands som Arla, Estée Lauder, The Body Shop, Amber Group, Libresse, Dyson, Bestseller, Boozt.com m.fl. har valgt, eller genvalgt Brandheroes til at stå for store dele af deres influencer marketing aktiviteter i 2020. En kundetilgang, der ifølge CCO og Co-founder Rasmus Arendt Nielsen kan tilskrives, at Brandheroes hverken tænker eller agerer som et klassisk influencer marketing bureau.

Udviklingen hos danske Brandheroes, der arbejder med micro influencers, er gået stærkt. Brandheroes har brugt det nordiske marked som kravlegård, og har i den tid udviklet en sund og skalerbar infrastruktur, der gør det muligt at indtage andre lande. Det gode benarbejde har resulteret i, at Brandheroes sidste år voksede eksplosivt ud over landets grænser. Den positive udvikling fortsætter i 2020, hvor kundetilgangen har været massiv og velkendte brands som f.eks. Esteé Lauder, Arla, Dyson m.fl. har tilsluttet sig det aarhusianske markedsføringsfirma.

Siden Brandheroes blev stiftet i 2016, med en vision om at digitalisere mund til mund markedsføring, er antallet af medarbejdere vokset fra 2 til 40 ansatte. Sidste år eksekverede Brandheroes kampagner for mere end 600 forskellige brands på tværs af 42 markeder, hvor mere end 40.000 micro influencers deltog i de forskellige kampagner.

En kolossal vækst, der ifølge Rasmus Arendt Nielsen skyldes, at Brandheroes hverken tænker eller agerer som et traditionelt influencer marketing bureau:

”Vi er ikke et influencerbureau, men et marketingsfirma, der er dygtige på det medie som nogen har valgt at kalde for ”influencers”. Vi bygger på et fundament af teknologi og kreativitet. Vores dygtige IT-udviklingsteam har udviklet en digital infrastruktur, der gør det muligt for os at eksekvere kampagner i rigtig stor skala over hele verdenen. En infrastruktur, som sikrer fuld Brand Safety og minimal involvering fra brandet selv, og dét oplever vi en stigende efterspørgsel på. Mange af vores internationale kunder ønsker én samarbejdspartner på tværs af alle deres markeder, fordi det sikrer en hurtig og ensartet eksekvering. Det sparer virksomheden for en masse administration og skaber tryghed.” – Rasmus Arendt Nielsen, CCO & Co-founder

Kan bruges på flere kanaler

Typen af kampagner som Brandheroes eksekverer, har ændret væsentlig karakter i løbet af virksomhedens relative unge levetid. De er gået fra at invitere 15 influencers til en RAINS butiksåbning i 2016 til nu at eksekvere kampagner, hvor antallet af influencers

typisk overstiger 300. Derudover er kampagnerne typisk langt mere integrerede i kundernes eksisterende marketing mix end hidtil.

”Vi tror fundamentalt ikke på influentaktiveringer som én enkeltstående marketingaktivitet. Vi, og vores kunder, er nødt til at integrere det på en mere intelligent måde end ”bare” at få influencers til at dele noget indhold på deres sociale medier og håbe på, at der falder guld ned i turbanen. Vi må bruge det content, de indsigter og de reviews vi får fra selve influenceraktiveringen til at berige og optimere indsatsen på andre kanaler.” - Rasmus Arendt Nielsen, CCO & Co-founder

Netop dét tankesæt er årsagen til, at Brandheroes giver kunderne adgang til alt content i high-resolution, der produceres af influencers, som de rettighedsfrit kan bruge på tværs af deres ”paid” og ”owned” kanaler. Denne agile content-produktion i stor skala, oplever Brandheroes en øget efterspørgsel på, da den nye medievirkelighed konstant stiller et højere krav til mængden af indhold, der skal til for at holde sig relevant.

Kontaktoplysninger:

Rasmus Arendt Nielsen

CCO & Co-founder

Mobile: 0045-22909371

You may also like View all

Amber Beverage Group
RHANDERS